årslistan

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

vad gjorde jag inte 2014? mycket dumheter men mycket bra. tex flyttade in i en riktig lägenhet och slapp korridor, gick till psykolog, röstade, gick på systemet, besökte göteborg och way out west samt lärde mig massa nytt genom min utbildning.


Vilka städer besökte du?
umeå och piteå, duh. nej men icke-standard städerna var väl göteborg och london.

Vad var din största framgång 2014?
att jag tog tag i mitt dåliga mående och lärde mig tycka att jag är en rätt okej person. sen var jag jättekreativ.


Bästa köpet?
kanske min soffa, den e fein. eventuellt någon av de vinylskivor som ligger mig varmt om hjärte.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

att jag tog mig igenom all skit jag drogs med.

Och ledsen?
det här med att göra slut är såklart alltid tungt trots att jag nog mådde bättre efter uppbrottet än innan. men i och med all ensamtid kom så mycket annat upp till ytan som jag inte riktigt kunde hantera på egen hand vilket nästan tog död på mig. ska skriv en text om det här någon gång och förklara men riktigt än går det inte.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
landslide - fleetwood mac, i get along without you very well - chet baker, still crazy after all these years - paul simon, sign on the window - bob dylan, ballad in plain d - bob dylan, my back pages - bob dylan och evetuellt allt annat av dylan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
ledsnare än någonsin tror jag. detta har varit mitt hittills tyngsta men kanske också viktigaste år. men precis lagom till 2015 känns allt solsken, guld och glitter igen.

Vad önskar du att du gjort mer?
vågat i alla former. säga ifrån när någonting inte känts/varit okej, gå vidare, stå på mig och lita på att jag kan.

Vad önskar du att du gjort mindre?
ältat, deppat och romantiserat. men livet har sin gilla gång och man måste bara ta sig igenom det och låta det ta sin tid.

Blev du kär i år?
nej. kanske första året någonsin haha. men 2015 har kanske möjligtvis eventuellt inletts med ett visst intresse.

Favoritprogram på TV?
historieätarna, på spåret och astrid-dokumentären. favvo.

Bästa filmen?
ojjjj. her (visserligen släppt 2013), pride, the imitation game, grand budapest hotel, calvary, interstellar och frank gillade jag väldigt mycket. har tyvärr inte hunnit se boyhood än men misstänker att det också kommer bli en favorit.

Bästa boken du läste i år?
har inte läst just kids av patti smith förrän i år och den tycker jag är helt magisk. präglat mig på många sätt. sen var det handlar om dig också rätt mysig.



Årets youtubevideo?
dessa två kommer alltid vara 2014 i alla fall.


Bästa matupplevelsen?
jag och mat har inte varit särskilt goda vänner under det gångna året. meeeeen. min frukost kanske. frusen banan mixad med frusna bär plus en avocado med citron och salt bredvid.

Något du önskade dig och fick?

lägenheten!!!!


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
blev bjuden på frukost på säng, gick på systemet, träffade malin som kom och hälsade på, åt middag med david, började storgrina mitt under middagen, var på båten, drog vidare till pipes, mötte upp en full malin som jag åt falafel och somnade med! lite ledsen men ändå fin dag.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
väldigt mycket. främst ett stabilare psyke men såklart sånt där som ett varmare politiskt klimat och att alla jag älskar skulle fått vara lite lyckligare också.

Vad fick dig att må bra?
serier och podcasts i mängder, psykologbesök, lägenheten, den enormt varma sommaren, malin, storebror, mamma och jättemånga andra som varit helt otroligt fina, kramiga, förstående och bara hjälpt på alla sätt de kunnat. asså <33333

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
upprepar mig så mycket men vill såklart få vara glad och välmående.

Vilken kändis var du mest sugen på?
matthew mcconaughey, hehe. stämmer inte alls på min standard-crush mall men gud han är så bra.

Vem saknade du?
malin har jag hunnit sakna hundratusentals gånger och matilda skulle också behövts här även om vi har lite närmare.

Nyårslöfte?
vill vara superhealthy men tvivlar på att jag har orken.

Högsta önskan just nu?
att 2015 blir bättre än skitåret 2014, att jag ska hitta några bra kurser att läsa utomlands och att jag ska hålla kvar det kreativa-flowet. ha ett kung år!!


Kommentarer
Postat av: pökot

asså älskar dig oändligt. du är den finaste jag vet. saknar dig jämt.

Svar: hih, spegel.
Jennifer

2015-01-13 @ 13:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0