Instasommarn

Nu när sommaren börjar ta slut tänkte jag passa på att blicka tillbaka på de senaste instaveckorna. En dag var jag prickig på ett litet släktkalas och en annan dag tog jag Malin under armen och roadtripade till Sundsvall. Där såg vi Håkan och levde loppan och hade det så himla fint. Världens äventyr med borttappade mobiler och bara allmänt kaos men rackarns vilken bra helg.

Ytterligare en Malin-kväll. Hängde på furu och pratade mest om flytt och avsked och allt annat hemskt som händer just nu.

Träffade Matilda och Robin för ett bittert avsked. Kommer sakna nå jävulst alltså!! Sen åkte jag och några brüds till Ikea och härjade. "spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast på IKEA är" osv.

Hittade en gammal dagbok när jag rensade ur mitt rum och blev lite överrumplad av en mycket irrationell kärlekslista. Nick Kartör, Aron Kartör, han i marabou-reklamen, Tsatsiki eller Enumanuel (eller en Umanuel, inte helt säker) känns inte alls som några vidare easy targets. Men kan ändå inte låta bli att känna mig lite stolt över mitt sexåriga, optimistiska jag. Sky's the limit liksom, sikta mot stjärnorna!

En kväll drog jag och några bra personer ut till Svensbyn för världens mysfest. Passade på att förverkliga en dröm jag och Eliza haft sedan länge och sprang ut på ett stort fält ackompanjerade av Julie Andrews stämma i "Sound of Music". Kanon!

Malin hörde av sig en dag och sa "Picknick!", så jag packade med mig vin och glas och ljus och högtalare i ryggsäcken och drog på en cykelutfllykt för att sedan hamna i Munksund på ett litet berg. Fullmåne, stjärnklar himmel, våra låtar och bara en himla massa mys. Och på vägen hem visade sig norrskenet, som pricken över i. Höll på att börja gråta bara för att allt var så perfekt.

Sista bilden är sen i söndags och skildrar det kanske bästa bakishänget någonsin. Lördagen hade resulterat i en riktig karatefylla så söndagsmorgonen bestod till störst del av ångest och minnesluckor men då sa mamma "strunta i det där nu" och föreslog en liten utflykt. Så vi köpte mat och drog ut på Swensbylijda där vi klappade får och picknickade för att sedan fortsätta mot Gläntan med en kaffetermos och bara ligga och halvsova i solen. Världens finaste dag. Världens finaste sommar

'

3-årsjubileum!

I tre års tid har den här bloggen överlevt och jag tror minsann att den får hänga med ett tag till. Det senaste året har varit det roligaste och mest händelserika i mitt liv, trots att det inte riktigt visat sig här. Jag hoppas i vilket fall som helst att det följande bloggåret blir lite flitigare och att ni vill fortsätta följa med. Tack för alla snälla kommentarer och besök. Pussen! <3

coolingdooling

Langar nå stenhårda bilder som den tuffingen jag är. Bortsett från att ha världens frissigaste hår och ha ett ovanligt dåligt självförtroende är det en ganska fin vecka än så länge. Har repat med ett band jag börjat sjunga i, fått höra en egenskriven låt med fullt komp (schökt häftigt), umgåtts med bra personer och fått goda nyheter angånde boende. Dessutom börjar jag äntligen vänja mig vid tanken att jag snart flyttar och ser fram emot det stundande äventyret. Tycker till och med att det känns kul att plugga igen. Gal1.

när man ingenting vet

Barcelona, del 1

I maj åkte jag och 7 andra iväg till Barcelona för att leva loppan och fira att skolan mer eller mindre var klar. När vi hade anlänt på flygplatsen hoppade vi på en buss som skulle ta oss in till stan. Satt mest och gapade över att det var så grönt och fint.

Det här kan man ju leva med.

Efter vi anlänt på busstationen började kånkandet. Hostelet vi bodde på låg lyckligtvis inte allt för långt bort och är världens bästa plus väldigt billigt och fint. Här är en av väggarna i vårat rum! Hostel-kedjan heter St. Christopher's Inn och finns i några olika europeiska städer. I och med att de riktar in sig mot ungdomar är det alltid en trevlig bar i lobbyn och en himla massa gött folk överallt (all personal var btw helt stunning, dog snygghetsdöden hela tin'). Supertips till er allihopa!

Och så lite promenad genom stan.

Bestämde oss för att turista lite för att få se stan bättre.

Hej från tour-bussen!

Fick se grymt mycket bra arkitektur under turen (mestadels Gaudi förstås, han har väl gjort ungefär halva staden)

Åh-ade och ah-ade hela tiden. Svinspännande byggnader överallt.

Och så kyrkan La Sagrada Familia såklart, Gaudis mästerverk som efter 130 års arbete fortfarande inte är klar. Ångrar bittert att jag inte gick in här, är så kopiöst vackert att man kan dö för mindre. Bara fasaden gör en mållös.

Sedan fortsatte bussen mot Parc Güell där vi hoppade av och spenderade eftermiddagen men det får ni se mer av en annan dag!

lekalekaleka

Instalivet

En liten resumé på vad som hänt sen sist.

Berättade ju om Sundsvalls-deppet när jag missade Håkan i Skell. Här var bildbeviset på klyschigheterna men det var gode fint.

Drog vidare till Stockholm och bodde flott i Saltsjöbaden. Här åt vi frukost<3 Bodde förresten ca. 100m från huset som saltsjöbanan körde in i i vintras vilket var lite coolt. Annars innebar besöket mest bara en himla massa gå på stan samt träffa fina släktingar och bli medlem i amnesty. Mycket trevligt!

Kom hem till det här och kände mig väldigt hemkär. Piteå är inte Skiteå längre. Älskar ju det här himla stället!

Ytterligare en bra grej som har hänt är att Malin har skaffat pool! Tror ni man mår nå? Bästa.

Tog med mig Malin till högbacken och hade en fin helg. Drack Wine in a can, satt på en brygga halva natta, fick besök av Stina och innan vi åkte hem hittade jag några såna här drömkepor som min pappa gjorde en gång i tiden. Words cannot express<3

Åt kronärtskocka en dag och bah glassade.

Fick besök av min barndomsbästis som jag vanligtvis träffar ca. en gång per år<34567 Så himla fint att få ha sleepover igen, dör.

Försökte sälja halva min garderob på loppis. Har dock sjukt mycket kvar så ska nog stå och sälja en gång till. Resten kanske kommer upp här! Sen blev det torsdag och pdol och jag gick på en helt fantastisk Kristian Anttila-konsert. Det hela slutade med att jag fick måla läpparna på'n vilket var det sjukaste på länge. Efter en kram och lite kallprat gick jag hem och skröt för mamma. Bra torsdag! (snodde bilden från @stinaballerina_)

Och så köpte jag mig en sextiotalskappa på reprisen igår för 60kr. Den är så rackarns fin alltså, vill bo i den. Ska bara låta det bli höst först. Sen heter jag förresten kastaankar på instagram också om ni vill ta'n titt. Pussen!