Den där fantabulösa utbildningen

Vet att jag är SÄMST på att blogga. Typ ett inlägg per månad? Men om sanningen ska fram så beror det mest på att jag har så himla mycket annat för mig. Lever drömlivet och är så himla lycklig att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av mig själv. Spricker av finhet! Min utbildning är helt fantastisk och allt vi gör passar mig som handen i handsken. Här är de praktiska grejerna jag har gjort so far. 

Kombination av två djur i Photoshop:

Uppgiften gick ut på att alla i klassen skulle göra en kombination av två djur i Photoshop för att lära sig programmet. Hybriderna skulle sedan battla och genom handuppräckning skulle vi utse en vinnare. Efter många om och men korades min "Bjöörn" (uttalas givetvis på bredaste pitmål) till vinnare! Känner mig mycket hedrad.

Skapa en logga i Illustrator:
På den här uppgiften skulle alla göra en logga till bjöörnen i Illustrator. Har aldrig i mitt liv använt programmet så var ett himla jobb men blev i alla fall klar till slut. Fick för mig att det var en briljant idé att göra någon slags referens till "The Beatles" och ordvitsade skiten ur mig men inser såhär i efterhand att det inte alls var roligt, haha.

Grupparbete - Instagramfilm:
Vi fick alla en synopsis som i stora drag såg ut som så att en student skulle hitta hem. På grund av instagrams många begränsningar var vi tvungna att kompromissa en hel massa och frångick många av våra ursprungliga idéer. Plockade bort några scener och gjorde om slutet osv. Studenten hittar exempelvis aldrig till sin bostad utan bara till Ålid"hem" men vi blev godkända och fick många fina kommentarer från läraren. Här hittar ni filmen!

Ytterligare bra grejer är att jag blev godkänd på mitt PM om Spotify och varför det kan defineras som ny media samt fick VG på min allra första salstenta vilket innebär att jag också kommer få VG på hela momentet! Det här studentlivet går som på räls och jag har så himla roligt hela tiden. Till råga på all har jag gått och blivit kär, kärare, kärast i världens bästa David som lyckligtvis vill vara min. Är uppsnärjd i det blå och helt makalöst lycklig men det får ni höra mer om en annan gång. Puss!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0