Nyårslistan

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Väldigt mycket! Besökte London och Riga samt gjorde allt som hör 18 år till. Gick ut, köpte annars olagliga grejer osv.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nja, inte vad jag kan minnas.

 

Dog någon som stod dig nära?
Ingen närstående men alldeles för många bekanta.

 



Vilka länder besökte du?
Storbritannien, Finland, Lettland och så Sverige förstås.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
En bättre kamera, orken att ta tag i saker och ting och någon att va kär i.

Vilka kläder har du använt mest?

Har använt ovanligt mycket byxor och ovanligt mycket svart (låter tråkigast i VÄRLDEN). Men det här är kanske mina mest använda plagg:


Denna kavaj samt skjortan inuti som inte syns.

Jackan/koftan som jag har på mig samt klänningen på väggen.

Och så mössan som säkert inte ens ingår i kategorin plagg.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
The Velvet Underground, Radiohead, Youth Lagoon, Tame Impala, White Stripes, Beatles, Kinks, Dylan, Air, Bright Eyes, Modest Mouse, Daniel Johnston, Glenn Miller, Led Zeppelin, Belle & Sebastian, Säkert! och jättemycket annat bra.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Gällande serier har det mestadels varit Wilfred, Mad Men, Arrested Development, Adventure Time, Dag, Sherlock, New Girl, It's Always Sunny in Philadelphia och så framförallt Doctor Who. Film har jag sett väldigt mycket bra men orkar inte riktigt rabbla upp en massa. Senaste filmen jag sett är i alla fall Beasts of the Southern Wild som var sjukt fin. Tipstips! Tv ser jag inte så mycket på men brukar följa På spåret och strötitta på anndra serier som går lite nu och då.

Bästa köpet?

Resa till London! Annars alla bra lp-skivor jag köpt i år. Sen har jag köpt mycket fina kläder också.


Vad spenderade du mest pengar på?
Londonresan. Lätt. Annars har det väl gått åt rätt mycket till kläder, fika och festivaler också.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Mr. Blue Sky, Pale Blue Eyes, Strangers, 17 och hela In Rainbows-plattan av Radiohead.

 
Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat, gjort bort skolarbete i tid, struntat i folk som får mig att må dåligt, skrivit mer musik, vågat mer.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och varit deppig. Har vissreligen inte deppat mycket alls men kan alltid bli mindre!

 

Blev du kär i år?
Nej, har bara varit intresserad. Har aldrig riktigt hunnit övergå till att vara kär. 

 

Favoritprogram på TV?
Älskar ju På spåret. Ser inte så mycket annat på TV. (På spåret ^. Oerhört skämtigt)

 

Bästa boken du läste i år?
Läste ju faktiskt Fight Club för första gången i år och den är ju helt fantastisk så kanske får bli den.

 

Största musikaliska upptäckten?
Förmodligen Youth Lagoon. Sen har jag inte riktigt fördjupat mig i Radiohead förrän i år heller och de är bland det allra bästa inom musikvärlden enligt mig så det var ju såklart en viktig upptäckt.

 


Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag åt tomatsoppa på stugan och hälsade på min morbror. Inte så händelserikt men sjukt mysigt.

 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Kanske fler besökta platser, mer ork och att vara lyckligt kär.


Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen var väl att ta i men Heath Ledger, Ryan Gosling och Johnny Depp är ju väldigt vackra.

Vem saknade du?
Min bror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0