Instasommarn






Nu när sommaren börjar ta slut tänkte jag passa på att blicka tillbaka på de senaste instaveckorna. En dag var jag prickig på ett litet släktkalas och en annan dag tog jag Malin under armen och roadtripade till Sundsvall. Där såg vi Håkan och levde loppan och hade det så himla fint. Världens äventyr med borttappade mobiler och bara allmänt kaos men rackarns vilken bra helg.

Ytterligare en Malin-kväll. Hängde på furu och pratade mest om flytt och avsked och allt annat hemskt som händer just nu.








Träffade Matilda och Robin för ett bittert avsked. Kommer sakna nå jävulst alltså!! Sen åkte jag och några brüds till Ikea och härjade. "spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som vackrast på IKEA är" osv.

Hittade en gammal dagbok när jag rensade ur mitt rum och blev lite överrumplad av en mycket irrationell kärlekslista. Nick Kartör, Aron Kartör, han i marabou-reklamen, Tsatsiki eller Enumanuel (eller en Umanuel, inte helt säker) känns inte alls som några vidare easy targets. Men kan ändå inte låta bli att känna mig lite stolt över mitt sexåriga, optimistiska jag. Sky's the limit liksom, sikta mot stjärnorna!








En kväll drog jag och några bra personer ut till Svensbyn för världens mysfest. Passade på att förverkliga en dröm jag och Eliza haft sedan länge och sprang ut på ett stort fält ackompanjerade av Julie Andrews stämma i "Sound of Music". Kanon!

Malin hörde av sig en dag och sa "Picknick!", så jag packade med mig vin och glas och ljus och högtalare i ryggsäcken och drog på en cykelutfllykt för att sedan hamna i Munksund på ett litet berg. Fullmåne, stjärnklar himmel, våra låtar och bara en himla massa mys. Och på vägen hem visade sig norrskenet, som pricken över i. Höll på att börja gråta bara för att allt var så perfekt.








Sista bilden är sen i söndags och skildrar det kanske bästa bakishänget någonsin. Lördagen hade resulterat i en riktig karatefylla så söndagsmorgonen bestod till störst del av ångest och minnesluckor men då sa mamma "strunta i det där nu" och föreslog en liten utflykt. Så vi köpte mat och drog ut på Swensbylijda där vi klappade får och picknickade för att sedan fortsätta mot Gläntan med en kaffetermos och bara ligga och halvsova i solen. Världens finaste dag. Världens finaste sommar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0