Förra veckan

Tisdag


Bestämde att tisdag skulle vara en mysdag och började därför med mys-frukost. Såklart.


Avslutade dagen i samma anda genom att göra det bästa jag vet; sitta ute med tjocktröja och filtar och tjocksockar och te samtidigt som man tittar på stjärnorna. Gjorde ett par tappra försök till att fotografera det fina men lyckades inte riktigt så bra.

Onsdag

Fortsatte på mys-temat under onsdagen också. När jag kom hem från skolan bänkade jag mig framför en film som gick på ettan och kunde inte sluta fota dammet som virvlar runt i luften. I solskenet ser det ut som glitter!

Såg "Suddenly Last Summer" som var himla knäpp men bra.

Sedan lyssnade jag på jazz, mådde himla bra och lagade bästa middagen. Rotfrukter i ung, kokta rödbetor och massa annat bra.

Torsdag

Under dagen vet jag inte riktigt vad jag hade för mig men när klockan blev sju gick jag ner på stan där det var tjejkväll. Tanken är väl egentligen att man ska shoppa men vi brukar oftast hamna på Krokodil där vi fastnar resten av kvällen, likaså den här kvällen. Varför ändra ett vinnande koncept?

Vi satt fem personer runt ett litet bord och hade det himla mysigt. Här är Agnes!

Jimmy, Eliza och Robin kom och gjorde oss sällskap!

Jag var glad och Jimmy hittade en ny kompis.

Och så den obligatoriska Spice Girls-muggen. Efter att kaffet tagit slut och stan skulle stänga sa vi hejdå till Krokodil och traskade vidare.

De flesta åkte hem men så frågade Eliza om jag ville komma hem till henne och äta nudlar, och det ville jag förstås! Hade så himla, himla mysigt och när jag åkte hem tänkte jag att varje dag borde vara så här!

Fredag

Började dagen med god frukost.



I slutet av skoldagen såg vi en jazzkonsert med Stockholm Jazz Orchestra och jag satt nog inte still en sekund. Älskar storband!

Sedan åt jag godaste salladen till middag och spenderade resten av kvällen hemma. Fint när det händer så bra grejer en vanlig, sketen skolvecka! Hoppas att ni hade en lika trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0