Lions loppmarknad.

Ni kanske inte ens minns att jag talade om lions loppmarknad? Den ägde hur som helst rum för lite mer än en månad sedan och jag tänkte att ni kunde få se vad jag köpte!

Två hattar, ett par skor, en tröja, en kortlek, ramar samt en regnjacka som är ett av mina allra bästa köp. Tycker den är så himla, himla fin! Och praktisk förstås!


Kortleken är väldigt liten och fin. Asken korten ligger i är tejpad, lappad och lagad men så himla fin och charmig! Jokrarna är för övrigt världens finaste.

Ramarna är, precis som korten, både väldigt små och väldigt fina. Försöker hitta en bra plats åt dem, tycker de är helt bedårande!

Den ena hatten vet jag ärligt talat inte vad det är för något. Antingen är det nog en kalott av något slag eller så är det en damhatt från långt tillbaka. Jag tänkte i alla fall använda den som det sistnämnda.

Den andra hatten är en strå-historia. När man bär den ser den ut som på bilden ovan.

Dessa skor var en fröjd att hitta! 20 kronor kostade de och satt superbt gjorde de också. Det enda tråkiga är att de är lite trasiga i en söm. Jag har dessutom använt de alldeles för mycket så de börjar gå sönder mer och mer. Ska försöka laga dem snarast för de är ju näst intill perfekta - sköna och ruskigt fina!


Tröjan hette Bella och har både små plisseringar och välarbetat krås vid kragen. Hemskt fin men hemskt svår att använda. Ser knäpp ut till det mesta! Ska dock se till att använda den någon dag. Det sammanlagda priset för allt minns jag inte men jag minns i alla fall att det var under 150 kr. Tacka vet jag loppis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0