2010 - en sammanfattning

Jag tänkte lite så här. Även om vi inte spenderat ett år tillsammans än så kan jag ju ändå visa hur mitt 2010 har sett ut! Så, då ska vi se.

Januari:

Jag hängde med Matilda och Robin en hel del och tänkte att de var bland de roligaste människor jag träffat.

Rött hår var det finaste jag visste och var sugen på att bli rödlätt. Av någon anledning blev det aldrig av.

Annars präglades januari av gymnasieval och sånt svårt. Jag var dessutom alldeles förskräckligt kär (så där kär att jag knappt kunde andas ibland) och tänkte knappt på annat. Detta innebar fjärilar, tårar och långa sms.

Februari:

Det blev februari och jag spenderade mycket tid med vänner. Mycket tid framför min brors mac också, hm.

Jag såg 500 days of summer för första gången. Den kom att bli en av mina absoluta favoriter.

Det blev alla hjärtans dag och jag tänkte att "jag hatar den här dagen".

Den här boken var det finaste jag hade läst och läste igenom den ungefär 4 gånger under ett par veckor. Hade med mig den på skolan för att ha högläsning under rasterna. Älskar den fortfarande.


Mars:

Andra mars hittade jag världens bästa skor som har fått följa med på diverse äventyr under året.
De är nog fortfarande mina bästa skor. Att de börjar gå sönder gör mig så himla ledsen!

Slarviga rosetter i håret blev min grej.

Våran klass åkte till Umeå för studiebesök på Norrlandsoperan. Det är nog den roligaste och mest intressanta arbetsplats jag besökt i mitt liv. Stormtrivdes! Jag bestämde att jag, någon gång, ska jobba med något liknande.

Det var en helt fantastisk resa och jag älskade varenda sekund.  Saknar <3

Stina blev ett år äldre och vi blev bjudna på tjusiga cupcakes, kalas!

Jag började läsa "Extremt högt och otroligt nära". Det är det bästa jag någonsin har läst och jag väntade ungefär en månad med att läsa sista kapitlet. Att skiljas från den här boken innebar svår separationsångest.
Älskar varenda ord. Världens bästa <3

Vi satte upp en musikal och jag hade en av huvudrollerna. Jag hade feber och ont i halsen men det gjorde inte så mycket. Vi hade så fantastiskt kul ändå. Saknar, saknar, saknar! (bilden stal jag från PT)
Mars var en bra månad!

April:

Jag klippte håret. Page fick det bli! I samma veva blev det vår och man kunde börja cykla till skolan igen.
Jag var lycklig i hela kroppen!

Ett par veckor senare kom det ett brev. Jag hatade det där brevet. Det handlade om att Piteå kommun inte ville betala min skolgång i Umeå. Om att jag inte skulle få gå designlinjen på Dragonskolan. Jag ville bara dö. Efter lite eftertanke bestämde jag mig för att inte överklaga. Ibland ångrar jag så bittert att jag inte gjorde det. Ibland är jag så innerligt lycklig över att jag stannade här.

Humöret blev bättre och jag spelade mycket ukulele. Vi bokade också en resa till Paris.
Jag var världens lyckligaste!

Maj:


Veckan i Paris är bland det bästa jag har varit med om. Älskade det. Åh <3

När jag kom hem var det väldigt varmt, ryss-värmen ni vet. Så en kväll, efter att ha repat inför examenskonserten, bestämde vi oss för att åka och bada. Jag åkte hem och hämtade fika och sen hade vi picknick efter. Den här kvällen är ett av de finaste minnena jag har från 2010.

Miriam fyllde år och vi hade grill-kalas hos henne. Ovan - en fin bild på Malin under samma kväll.

Sista dagen i maj månad hade vi våran sista konsert tillsammans - examenskonserten. Grät floder.

Juni:

Gräsmattan var full av maskrosor.

Robin bjöd mig på grill-mys-kväll. Det var en fin kväll! Matilda visade sig vara rätt dålig på asian-poses också.

Våran klass vann ett båtrace!

Och senare på kvällen var det dags för examen och betyg. Jag gick ut med 320 poäng. Galet.

Sen var vi inte en klass längre.

Men vi hade klassfest ändå.

Bra bild.

Nu var det sommarlov och jag klippte mig igen, ännu kortare.

Sedan blev det midsommar. Vi spenderade kvällen hos Agnes i Miriams "hotält". Ännu ett otroligt fint minne.

Juli:

Juli var en sån där klassisk sommar-månad. Jag cyklade, åkte båt och dagdrömde.

Men det bästa med juli var ändå festivalerna. Först Trästock. Världens bästa bokningar. Kristian Anttila, Joel Alme, First Aid Kit, Markus Krunegård, Hästpojken, Moneybrother o.s.v. Det var tre helt fantastiska kvällar!

Sen var det dags för PDOL som också levererade! Bland annat Oscar linnros, Movits, Lars Winnerbäck, Salem och Kent! Lyckat!

Augusti:


Min pappa hittade två nya objektiv till mig på loppis! Jag var lycklig och fifflade lite med dem o.s.v.

Sommaren började lida mot sitt slut och försökte ta vara på de sista kvällarna.

Jag hängde mycket med Malin.

Isak flyttade till Stockholm och vi hade en avskedsfest. Saknar honom!

Så började skolan om. Vi fikade nästan varje dag.

September:


Det blev höst och jag var borta mycket. När jag var hemma ville jag bara resa härifrån.

Vi åkte bort nästan varje helg. Umeå bland annat. Älskar att åka bil. Bortsett från det var september en ganska tråkig månad. SD tog sig in i riksdagen, jag kände mig väldigt ensam o.s.v. Inte så fantastiskt.

Oktober:

Det var estetfest och jag hade en superbra kväll!

Jag myste och var sjuk mycket.

Men jag hade ganska kul också.

Håkan släppte nytt, första snön föll och jag fick äntligen dricka glögg.

Och så fick jag det där anonyma brevet också. Det kanske är det mest annorlunda minnet jag har från 2010.

November:

Vi drog till Uppsala och hade det bra!

Jag såg "Cornelis" på bio och har lyssnat mycket på hans musik.

Nästan varje helg träffades jag och några vänner och åt middag.

En maskerad hann vi också med!

December:

Jag sov på hotell två helger i rad och flög till Stockholm.

Jag köpte en tjusig klänning!

Och så ritade jag lite.

Ungefär så har mitt år sett ut. Ett ganska bra år faktiskt! Hoppas på ett fint 2011. Kommentarer uppskattas även detta år! Nu är klockan snart 6 på morgonen. Måste sova bums! Vi ses, puss.

Kommentarer
Postat av: Malin

mys!

2011-01-02 @ 12:45:03
URL: http://motsattasteg.blogspot.com
Postat av: Jakob

Inte ett enda ord om mig, känner mig förkrossad.

2011-01-02 @ 18:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0