Ännu en feber-fredag.


I morse steg jag, som varje fredag, upp klockan sex och började göra mig klar för skolan. Åt frukost. I dag fick det bli fil med ananas, mango, solroskärnor och hackade hasselnötter. Världens godaste.

Men när klockan började närma sig åtta mådde jag inget vidare. Feber, visade det sig så jag blev hemma. Lade mig och läste "Alice adventures in Wonderland" som jag håller på att läsa på engelskan. Den är i världens bästa fickformat och har guldkanter på varenda blad!

Inuti boken finns fina bilder samt en helt fantastisk berättelse, förstås. Den är superknäpp och helt obegriplig vissa gånger. Men det är det som gör den så bra! Läste i alla fall några sidor och bestämde mig sedan för att sova.

Vaknade klockan ett (!) med konstiga sovstreck på armen - orsakade av min stickade tröja.

Nyvaken och febrig. (Gömma sig bakom håret, äldsta tricket i boken)

Bestämde mig för att se film. "Sabrina" fick det bli. Klicka på bilden för att se trailern från 1954.

Eller så kan ni klicka på den här bilden om ni vill höra Audrey Hepburn sjunga "La Vie en Rose". Fint!





Kommentarer
Postat av: chi

åh mango i youghurten! vilken lyx :) och din bok var så himla fin, och filmen är så himla bra, hoppas du kryar på dig!

2011-01-22 @ 01:44:53
URL: http://linhchitranle.blogspot.com/
Postat av: matilda

åh vad fint, gömma sig bakom håret bilden, hemskt fin.

krya!

2011-01-23 @ 13:20:29
URL: http://somsnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0