Stockholm

För några veckor sedan var jag i Stockholm som ni kanske minns. Så här såg det ut på ett ungefär:

Tidigt på morgonen boardade vi planet som tog oss till Arlanda.

När vi anlänt och tagit oss till hotellet fanns en fin karusellhäst i lobbyn som välkomnade oss.

En dag besökte vi tändsticks- och tobaksmuseet. Ovan ser ni några helt fantastiska tändsticksaskar.

En trevlig tänsticksautomat.

Och en fiol som tydligen ska vara gjord enbart av tändstickor.

En annan dag begav vi oss till Halwyllska palatset som jag tycker är så förfärligt fint.

Belysningen är inte superb därav bilder som heller inte är särskilt bra. Gör verkligen inte stället rättvisa.





Som ni kanske märkt så lyckas det alltid bli många bilder på taken. Är verkligen svag för vackra tak.



Drottningholms slottsteater besökte vi också. Fotografering var som sagt förbjuden men utomhus hann jag åtminstone få mig ett par bilder. Mycket fint ställe som jag någon gång måste besöka under sommaren. Så himla vacker natur.

(bild från google, såklart)
Under en helg i Stockholm brukar man alltid få syn på någon kändis och jag reagerar alltid "Men oj, känner inte vi varandra?" tills jag inser att det bara var en kändis. Hur som helst så kan jag efter detta besök pricka av detta på kändislistan:
- Se supervackra Jessica Silversaga vänta på tunnelbanan. Check.
- Se Jimmy ur Äntligen Hemma köpa kaffe. Check.
- Se Fares Fares sopsortera. Check.

Några saker jag ogillade starkt under vistelsen.
- Det superdåliga utbudet av vegetarisk mat på vanliga restauranger. Sämst.
- Otrevliga flygvärdinnor. Resan hem förstördes helt av detta.
- Den hemska kylan. Blåst som går genom märg och ben.

Bra saker som vägde upp det dåliga.
- Tunnelbanan. Speciellt resor då man större delen av tiden har ögonkontakt med en av jordens tjusigaste pojkar.
- Alla olika internationaliteter man stöter på. Olika språk överallt. Blir så himla nyfiken.
- Snälla människor överallt som gladeligen hjälper till när man är vilsen och förvirrad.
- Kulturhuset. Bra grejer såsom soppteater och äldre herrar som spelar schack.
- Designtorget lite överallt. Kan spendera timmar där.


Sammnfattningsvis en mycket fin helg!

Kommentarer
Postat av: Stina

Men Uppsalabilderna då???

2011-12-28 @ 10:18:33
Postat av: Gabrielle

dom sista två bilderna: snygga som fan!

2011-12-28 @ 12:02:03
URL: http://gabrielledegerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0