UTOPIA

 
Har precis sett klart första säsongen av Utopia och måste sprida det vidare. Bland det bättre jag sett. Handlingen bygger på att en grupp människor kommer i kontakt med ett manuskript till en grafisk novell som påstås förutspå några av de största katastroferna i modern tid. Manuskriptet är eftertraktat och gruppen blir måltavla för en organisation kallade "The Network". Det säger sig nog självt att det överlag är ganska våldsamt och rått. Stundtals rätt tungt och obekvämt, kanske nästan lite kontroversiellt ibland, men så stört spännande och intressant. Spelar mycket på tittarens egna känslor och ställningstaganden. Kommer på mig själv med att ständigt väga etik och logik mot varandra. Till råga på allt innehåller den även vettiga, viktiga kvinnliga karaktärer som tillåts utrymmet att utvecklas och hamnar inte i skymundan av deras manliga motspelare (hittade en bra artikel som behandlar det närmare här). slutligen är både soundtracket och det visuella så stört SNYGGT. kolla det här alltså.

 

Kommentarer
Postat av: Bästa kusinen Jessica

Haha, älskar att den heter UTOPIA. Passande för dig liksom..

Svar: Haha, jag vet. Tänker på det varje gång jag pratar om serien. Hör alltid "utooooopia" ringa i öronen :(
Jennifer

2014-09-30 @ 21:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0