En samanfattning av 2011


Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?

Det gjorde jag alldeles säkert! Mest bara småsaker dock. Dansade lindy hop, tältade på festival och övningskörde.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen vän direkt men halvkänner några nyblivna föräldrar.

 

Dog någon som stod dig nära?
Nej men alldeles för många bekanta, samt bekantas nära och kära, som borde finnas här gör tyvärr inte det längre.

 

Vilka länder besökte du?
Finland är nog det enda utöver Sverige.

 

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Pussar!

 


Vilka kläder har du använt mest?

Mest av allt har det nog varit en varm tröja med en skjorta inuti. Kläderna på bilden har också burits ofta.

 

Vad har du mest lyssnat på för musik?
The Velvet Underground, Nico, Säkert!, Emil Jensen, Bon Iver, Håkan Hellström, Glenn Miller, Fleet Foxes,
Cornelis, Beach Boys, The Clash, M83, Nick Drake, Portishead, Sigur Rós, Gogol Bordello, The Smiths, Belle & Sebastian, massa soul och motown och så himla mycket annat.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
När det gäller serier har jag framför allt sett Arrested Development, Modern Family, It's Always Sunny in Philadelphia, Archer och Mad Men. Filmer har jag sett alldeles för många för att kunna skriva ner dem men himla mycket bra i alla fall!

Bästa köpet?

Min lp-spelare och min säng.

 


Vad spenderade du mest pengar på?

Har ju ungefär inga utgifter eftersom att jag bor hemma, så pengarna har nog mest spenderats på kaffe och kläder.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Girls are out to get you, These days och One of these things first.

 


Vad önskar du att du gjort mer?

Sovit, festat, tecknat och vågat.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft ångest och deppat.


Blev du kär i år?
Nej, har bara sneglat på några olika. Inte blivit kär.


Favoritprogram på TV?
Som vanligt sånt som Filip och Fredrik är med i samt På spåret.

 

Bästa boken du läste i år?
Läste Allt är upplyst för första gången i år och gillade den himla mycket. Annars har nog HP varit största behållningen.

 

Största musikaliska upptäckten?
Måste nog vara The Velvet Underground. Har inte riktigt fattat hur fantastiska de är förrän i år.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Blev väckt av min bror som spelade och sjöng 17 år för mig. Fint! Mer än så minns jag inte.

 


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Fler roliga fester, fler nya bekantskaper, betydligt färre dödsfall, mindre oro och en fin pojke.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen var väl att ta i men förälskade mig lite i Heath Ledger som ni vet.

Vem saknade du?
Min bror och vänner jag träffar alldeles för sällan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0