En lista. Igen!

Listor är förmodligen roligare att göra än att läsa men vafalls, fick lust att göra den här så ni får stå ut!

1. Hur gammal är du om fem år?
22 år!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Lars och Stina. Möjligtvis Miriam, Agnes och Malin också, inte säker.
3. Hur lång är du? Oj, vet inte. Någonstans mellan 165 och 170 centimeter.



4. Vilken är den senaste filmen du sett?
It's kind of a funny story. Himla bra!
5. Vem ringde du senast? Har aldrig pengar på min mobil så jag ringer aldrig någon.
6. Vem ringde dig senast? Min kära broder.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Tro't eller ej men det senaste meddelande jag mottog var ett mms där det stod "Snygg tjej!” och så var det en bild på mig när jag gjorde något slags trollface. Mycket fint!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. Alla gånger. Långa telefonsamtal när man är kär är dock snäppet bättre.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta!


Fina mamma.

10. När såg du senast din mamma? För 20 minuter sedan kanske.
11. Vilken ögonfärg har du? Blå. Lite gråaktiga ibland också, inte så spännande.
12. När vaknade du i dag? Klockan 6, uhu.
13. Vilken är din favoritjulsång? White Christmas med Bing Crosby tror jag.




14. Vilken är din favoritplats? Paris älskade jag verkligen! Annars tycker jag att den lilla by där våran sommarstuga ligger är ett av världens mysigaste ställen.
15. Vilken plats föredrar du minst? Luleå när det blåser, begravningar, äckliga toaletter/bajamajor och skolan ibland.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag bor förhoppningsvis i någon trevlig stad i södra Sverige eller kanske till och med utomlands! Hoppas i alla fall på att ha en bra kille vid min sida och jobba med något jag älskar.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Minns inte riktigt. Inbrottstjuvar är dock alltid läskigt. Och mördare.



18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Vet inte. Skrattar ofta men sällan sådär jättemycket.
19. Hur stor är din säng? En vanlig, hederlig 90-säng.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar HP (Harry Potter).
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett enda.
24. Vilka städer har du bott i? Piteå och Skiteå. Beror på humör.



25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota på sommaren, tjocksockar på vintern.
26. Är du social? Är ganska blyg men tvingar mig själv att vara social när det behövs.
27. Vilken är din favoritglass? Lakrits, polka och vanilj med chokladbitar i.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Vet inte. Gillar det mesta. Dock inte saker med mycket grädde eller tårtbotten, usch.
29. Tycker du om kinamat? Jo. Älskar wokade grejer.
30. Tycker du om kaffe? Ja! Kaffetåren den bästa är, av alla jordiska drycker. Bland de bästa i alla fall.



31. Vad dricker du till frukost? Te.
32. Sover du på någon särskild sida? Somnar oftast på vänster sida. Vaknar oftast i de märkligaste ställningarna.
33. Kan du spela poker? Nein.
34. Tycker du om att mysa/kela? Kela låter ju läskigt men gillar att vara nära om jag gillar någon. Och gosas med djur.
35. Är du en beroendemänniska? Eh, vad är det?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? En föredetta klasskompis och så har Norge nationaldag då.



37. Vill du ha barn? Jo, barn är bäst! Dock inte förrän jag har gjort allt annat jag vill göra.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska såklart och så kan jag lite spanska men har glömt nästan allt.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, tack och lov.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder. Helst klänningar, skor och jackor.
42. Äger du dyrbara smycken? Haha, nä.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser knappt på TV men gillar På spåret och Stjärnorna på slottet, som pensionärerna.
44. Kan du rulla med tungan? Hur gör man då?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min bror tror jag, skrattar alltid mest med honom.
46. Sover du med gosedjur? Nej.
47. Vad har du för ringsignal? Har haft Little Secrets av Passion Pit i över ett år. Tror att det ringer varje gång jag hör den.


Var ganska läskig när jag var liten.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jo, några få plagg. Förfärligt fina!
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min stora matta.
50. Flirtar du mycket? Nej, inte alls. Vet inte hur man gör, haha. Är sämst på allt som har med killar att göra!
51. Kan du byta olja på bilen? Nej, verkligen inte. Vet inte ens var gasen är, ska lära mig snart.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Har varken körkort eller bil som ni kanske räknade ut.



53. Vilken var den senaste boken du läste? Läser Harry Potter and the philosopher's stone på engelskan just nu.
54. Läser du någon dagstidning? PT ibland när jag får lust.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Jo, alltid om det är någon bra låt.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? PiteFM eller P3, inte säker.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Det sista jag skrev var början på en fyrstämmig sats. Cool.
59. När var du i kyrkan senast? I september på en mycket fin men hemskt jobbig begravning.
60. Är du lycklig? Ja, mår riktigt bra! Orkar inte deppa, det är bara tråkigt. Tänker mest bara "Äh, det löser sig".



60 frågor! Hoppas att ni inte dog av tristess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0