Fick för mig att göra en ganska ointressant lista



Nämn något som gjorde dig glad igår:
Börja dagen med Håkan Hellström.
Vad gjorde du kl 08 i morse? Sov.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Talade i telefon med min bror.
Det sista du sa högt? Godnatt!
Det senaste någon sa till dig: Godnatt!
Vad har du druckit idag? Vatten, mjölk, kaffe, te och någon hjortronhistoria.
Vad var det senaste du åt? Ungefär världens godaste mandarin.
Vad var det senaste du köpte? Ett par skor, en lp-skiva, ett hårspänne och något som jag inte riktigt vet vad det är. Tydligen någon souvenir. Alltsammans inhandlat på Kupan.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Brun. Ganska mörkt trä.
Vad är det för väder hos dig nu? Det snöar som vanligt.
Godaste glassmaken? Lakrits, polka och vanilj med chokladbitar i.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Man vill ju gärna tro på't men vet inte riktigt. Jag hoppas att det förekommer!
Sover du tungt? Knäpp fråga, vet inte vilka kriterierna är. Drömmer i alla fall mycket och avskyr att vakna.
Drömmer du mardrömmar? Nej, inte vad jag vet. Brukar vara bra på att göra om mardrömmar till bra drömmar i drömmen.
Trivs du med ditt jobb? Om skola räknas som jobb så trivs jag kanske inte jättebra. Är less men överlever!
Favoritklädsel? Känner mig alltid finast i 60-tal. Mycket eyeliner, rak kjol och fin frisyr.
Favoritlåt just nu? Sukiaki - Kuy Sakamoto
Vad ser du om du tittar till höger? Rosa fåtölj, guldspegel, trearmad lampa, kasse från Röda Korset och några blusar.
Vad gör dig glad just nu? Glada filmer, bra personer, musik, komplimanger som är riktiga, kläder och barn.
Vad ska du göra härnäst? Antingen se Mad Men eller läsa HP. Sen sova.
Höger el vänsterhänt? Högerhänt.
Humör just nu? Ganska glad, väldigt trött (om det är ett humör?) och gode nöjd.
Favoritgodis? Choklad och lakrits tror jag.
Kläder just nu? Blå-vit-röd-randig tröja, svart tjocktröja, tjocksockar och bästa, marinblåa manchesterbyxorna,
Sommarplaner? Festivaler, utflykter, bra personer, bra böcker, äventyr och mysiga, göra-ingenting-dagar i stugan.
Hur många kuddar sover du med? Alltid två stycken.
Morgon eller nattmänniska? Gillar egentligen mornar bäst men är aldirg vaken då. Är alltid vaken på natten så är kanske nattmänniska då. Fast nätter kan vara ganska fantastiska de med.
Vad är viktigast för dig? Att trivas med vad jag gör och människorna i min omgivning, att mina familjemedlemmar är hela och krya, att jag får göra något kreativt varje dag, att få skratta ofta och musik.
Är du kittlig? Inte om jag bestämmer mig för att inte vara det. Men oftast. Beror på var jag blir kittlad.
Snarkar du? Tror inte det.
Stjärntecken? Oxe.
Äckligaste insekten? Oj, vet inte. Gillar inte farliga eller slajmiga saker. Eller något med för många ben.
Stökigt eller välstädat? Städat är att föredra men är oftast stökigt hos mig.
Vad längtar du mest efter just nu? Längtar som vanligt efter sommar, ledighet och någon att bli kär i. Längtar också efter studenten, nya städer och nya bekantskaper. Och så längtar jag något alldeles förfärligt efter en kattunge, vill ha!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0