Extremt högt och otroligt nära x2


När jag läste Extremt högt och otroligt nära första gången blev jag så himla tagen att det sedan dess har varit en av mina absoluta favoritböcker. Det var för ungefär två år sedan och jag har sedan dess letat febrilt efter den i alla bokhandlar. Den har inte funnits på svenska någonstans och av någon anledning har jag aldrig tittat på engelska avdelningen. Fram tills i dag! När jag såg den stå där på hyllan var jag bara tvungen att ha den, har saknat den så himla länge. Vi ska umgås så fort jag inte orkar med Piteå, människor eller livet i allmänhet. Älskar allt med den och kan inte tänka mig ett bättre tidsfördriv! Åh <3

Igår skickade dessutom min bror ett mail. Mailet innehöll trailern till den kommande filmatiseringen av boken. Tror det kan bli bra, även om jag tvivlar starkt på att något, någonsin kan överträffa boken. Gillar dock filmatiseringar av böcker. Man får liksom två bra upplevelser med snarlikt innehåll, om man låter bli att jämföra dem så mycket vill säga. Då vinner alltid boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0