Gör slag i saken och blir vegetarian på heltid!


Jag har varit vegetarian två gånger under mitt 17-åriga liv men har båda gångerna varit så dålig på att få i mig nog med proteiner att jag har varit tvungen att sluta. Nu har jag under ungefär 4 månader försökt att äta så mycket vegetariskt jag har kunnat men känner att jag måste lägga av med fjanteriet nu. Att ungefär fyra mål i veckan ska sabba mina vegetarian-drömmar är löjligt. Tycker att köttindustrin är så avskyväckande och absurd att jag verkligen inte vill stödja den på något vis, så nu tänker jag äntligen göra slag i saken och göra något som jag verkligen vill! I och med att inte äta kött gör jag både mig själv och miljön en tjänst, ingen förlorar på det! Åh, är superpeppad. Känner mig precis lika glad som på bilden ovan! Om ni har något favoritrecept eller något bra tips så får ni hemskt gärna dela med er. Skulle vara supersnällt!

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Har världens grymmaste recept! Eller detta gills väl mer som en liten beskrivning på en maträtt, men hursomhelst. Ca såhär för 4 pers: En burk på runt 400g med kidneyybönor, en burk krossade tomater, en valfri lök, lite vitlök, en hackad paprika av valfri färg, salt och peppar låter man koka ihop i några minuter i en kastrull. Man kan slänga i lite vad som helst här faktiskt, champinjoner är också gott men jag brukar ta ungefär vad som står ovanför.



Sen behöver man också runt 8 små eller färre stora tortillabröd, man häller i lite av tomatgeggan i bröden, rullar ihop dom och lägger dem i en ugnssäker form. Snör in i ugnen på 225grader med lite riven ost över sig och när osten är gyllenbrun är de klara. Supergott!!

2011-11-28 @ 10:33:09
URL: http://gabrielledegerman.blogg.se/
Postat av: Malin

En vän till mig har en blogg ; veganmage som är jättebra!

Det är helt veganskarecept och mycket inriktad på godsaker emellanåt. Men det är jättebra om man vill ha lite inspiration och du kan ju göra recepten bara vegetariska också.



http://www.vadihelveteskajaglagatillmiddag.nu

Den använder jag om jag inte kommer på något roligt! Och du trycker såklart att du inte äter kött!



Vad kul att du slutar äta kött!



Puss! / kusin

2011-11-28 @ 20:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0