En onsdag i Luleå.

När mamma ska på ett möte i Luleå och jag har sportlov går det ju nästan inte att hålla sig hemma. Nej, jag bestämde att jag och mamma skulle spendera eftermiddagen på stan!

Mamma hade, som sagt, först ett möte på LTU så då passade jag på att få lite skoljobb gjort. Spenderade ungefär 3 timmar i LTU's cafeteria. Ipod, kaffe och bokrecension. Här säger jag hejdå till universitetet och ger mig i väg för att äta lunch!


Södra hamn fick det bli.

Vi gick omkring inne i stan och handlade lite men körde sedan  i väg mot Storheden.

Väl där slog vi oss ned och fikade för att sedan dra vidare mot Myrorna.

När vi sedan var klara och skulle dra oss hemåt hade det plötsligt börjat snöa. Jag som till och med hade på mig vårjackan! Åh, dumma skitväder.

Kom i alla fall hem med lite trevliga påsar. Inhandlade lite halvtråkiga grejer som ny sångmapp på Lagerhaus samt nytt mattehäfte och baby blå kallligrafipenna på Akademibokhandeln.

På Myrorna köpte jag den här blusen som ser ut lite som en akvarell av Monet.

Samt det här diademet.

Som ser ut så här när man använder det.

Dessa, alldeles bedårande, klämmor låg i en liten plastpåse på Kupan. 10 kr för alla fyra. Bästa!

På H&M hittade jag den här kjolen. Föll pladask när jag såg den. Åh, som vår och sommar i kjolformat. Det är samma modell som på den här kjolen som jag använder hemskt ofta. Känns som att vi ska bli bra kompisar!

Supertrevlig dag! Nu måste jag se till att sova. I morgon bär det nämligen i väg mot Krokodil med några vänner. Vi tänkte lyssna på Lars Eriksson som spelar klockan 12.00. Trevligt! Hoppas ni haft en trevlig dag så ses vi kanske i morgon? Godnatt, puss!

Kommentarer
Postat av: elin-alice

oh, vilken fin dag! och väldigt fin bild på kjolköpet också!

2011-03-10 @ 21:34:33
URL: http://medmiranda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0