En lista!


(Är visserligen bara 2 år här men strunt samma)
1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

För tio år sedan var jag 7 år och drömde om att bli danslärare, ridlärare eller arkeolog. Har strykt alla dessa alternativ från listan nu (även om arkeolog-drömmarna fortfarande finns kvar). Annars var mina intressen ungefär likadana som nu. Musicera (läs: leva om) och teckna och sånt.


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

För ett år sedan var jag kär, lycklig och ledsen om vartannat. Ungefär vid den här tidpunkten insåg jag också att fester var ett otroligt roligt tidsfördriv och träffade ganska mycket nya mäniskor. Längtade dessutom bort hemskt mycket, hatade Piteå. Drömde om Paris, roliga utbildningar, världsomsegling och några fler år på nacken. Som nu ungefär (bortsett från kär-lycklig-ledsen-biten).


3) FEM SNACKS DU GILLAR?

Frukt och bär, naturchips, valnötter, choklad och lösviktsgodis. Allra svagast är jag dock för fika.


4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?

Kommer ifrån - Snook (haha)
Västra Frölunda - Kristian Anttila
Prinsessan av Peking - Markus Krunegård
Not forever - Popsicle
Får jag - Säkert!


5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJARDÄR?

Jobba med precis vad jag vill, hjälpa till ekonomiskt på ställen där det behövs, resa till ställen jag alltid drömt om att se, bosätta mig på det ställe jag tyckte bäst om samt köpa mig en ritkigt, riktigt bra kamera.


6) FEM DÅLIGA VANOR?

- Blir alltid blyg inför personer jag beundrar, ser upp till och verkligen inte får bli blyg inför.
- Sover alldeles för lite.
- Är bra på att vara pinsam och dålig på att glömma't. Ältar det i flera månader.
- Är dålig på att slutföra grejer. Hittar alltid på något roligare vilket resulterar i flera halvklara projekt.
- Är så makalöst feg.


7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

- Teckna. Om jag fick teckna varje dag skulle jag nog vara lycklig jämt.
- Lära mig nya saker.
- Träffa människor som det går att föra verkligt intressanta samtal med. Få förunnat.
- Se nya ställen.
- Allt annat som gör livet bra. Bli kär, fotografera, musicera, läsa, se bra filmer, umgås med bra personer och trivas.

FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
- Låga jeans
- V-ringat. Är så himla ful i det.
- Superkort, supertight fodral. Är ännu fulare i det.
- Rasta-byxor
- Uggs

Det var allt! Listan knyckte jag från niotillfem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0